diumenge, 3 de juny del 2012

NOVA AVALUACIÓ


NOVA AVALUACIÓ

He hagut de fer una nova valoració per deixar constància del canvi conceptual que hi ha hagut després de la realització de totes les activitats compreses en la PAC1
Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 6  
A hores d'ara, la valoració canviaria, ja que sé que la tecnologia educativa va encaminada més en el disseny, l'elaboració, l'aplicació i l'avaluació dels mitjans que poden millorar les situacions educativas i no només en una simple aplicació de tècniques. Ara la valoració seria de 5 
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 10
Hi estic d'acord
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 6
Estic d'acod en què els professionals han de ser competents amb les tècniques, però no hem d'abviar que també és sumamant important que ajudin a la consrtrucció del coneixement i permetin un aprenentatge significatiu. Per tant, aquesta puntuació no canviaria, però cal aquesta matisació.Ara la valoració seria de 9
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 2  Aquesta valoració no ha de canviar ja que pens que encara que els seus efectes no depenen de la tecnologia en sí, a l'hora d'aplicar-se sempre ho fan en un context determinat i que també afectarà d'una certa manera en relació a aquest fet.
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 10
Estic igualment d'acord.
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 6
Pens que depen molt de la conducció del debat i de la gent que i participa.
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 6
També hauran de conèixer els fonaments i bases teòriques, els seus beneficis i tot quan implica el seu ús a l'aula i fer un assessorament adequat.
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 4
Crec que amb l'altre resposta ho he contestat.
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 3
Penso igualment, són un recurs però no són el recurs.
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 10
Hi ha una constant interralació entre els dos i per tant no de manera unidireccional. Ara la puntuació es de 5

Mapa conceptual de N.T


La psicologia en aquest moment fa prevaler la concepció constructivista en els processos d'ensenyança aprenentatge a l'hora de planificar-los o interpretar-los. Fa sempre referència al subjecte actiu, a l'aprenentatge cooperatiu i a que les TIC són facilitadores del desenvolupament de les habilitats cognitives. Podem dir que segons la teoria de la bastida (Zona de desenvolupament pròxim) faciliten que es doni aquest procés. Podríem definir les TIC com un catalitzador que fa possible que el procés es dugui a terme.








divendres, 9 de març del 2012

Conclusions


Que ens queda un llarg camí per poder millorar la meva competència, però que estic disposat a fer-lo.
La veritat és que és la meva assignatura pendent i esper que en l’ajut dels companys que ja l’he rebuda i la del consultor arribi a l’objectiu esperat.
 Seguim en contacte.

Mapa de conceptes

10. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)


TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: __6____
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: __10____
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : _____6___
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __2___
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __10___
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __6___
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ___6____
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ___4___
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ___3_____
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ___10_____

Qüestions de desenvolupament breu



  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social?
Sense cap classe de dubtes, el progrés del coneixement tecnològic i científic garanteix una millora dels processos de producció i de gestió, per tant repercuteix positivament als progrés econòmic.
Referent al social, és molt més complicat, crec que ajuda al control social però no als aspectes de la calidesa del tractament social que es molt important.


  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
No, igual que a l’escola, es impossible que no aparegui una intenció ideològica del mateix programador o la corporació que crea el producte.


  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

L’escola ha de mirar fora de les seves parets. Avui dia no podem concebre una educació sense pensar amb les TIC en tot moment, es la realitat actual i sempre abans, durant i després de les actvitats d’ensenyança les hem de contemplar per poder anar fent competents als nostres alumnes a la realitat social que els ha tocat viure.

  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
Avui dia passen més avenços tecnològics a qualsevol àmbit en set anys que en tot el segle XIX, sense cap classe de dubte, la raó és l’augment exponencial d’estudiosos de cada matèria que ho han fet possible.


  1. Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa
La potenciació a la màxima expressió dels processos d’aprenentatge dels discents.

  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement.
Transmissió de coneixements: L’aigua bull a 100 ºC
Construcció de coneixements: Posarem aigua al foc i amb un termòmetre i mirarem a quina temperatura bull.

  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
El nostre context determinarà la manera com nosaltres ens mourem a la vida i com desenvoluparem el nostres aprenentatges, va en relació amb la teoria del nínxol ecològic.
Quan de pics hem sentit dir, es veu que ha viatjat molt, per què té molta mundologia.



  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
El primer trimestre ja vaig adaptar coses però no ha estat fins que he començat aquesta assignatura que no he vist totes les possibilitats que hi ha.

  1. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?
Som un autèntic emigrant digital, però m’agrada provar coses però en costa bastant agafar el ritme.
Crec que ja mai seré un natiu digital.

PRESENTACIÓ.


Hola, vos present el meu espai de reflexió.
Esteu totsben vingut i esper que vos agradi.