- ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social?
Sense cap classe de dubtes, el progrés del coneixement tecnològic i científic garanteix una millora dels processos de producció i de gestió, per tant repercuteix positivament als progrés econòmic.
Referent al social, és molt més complicat, crec que ajuda al control social però no als aspectes de la calidesa del tractament social que es molt important.
- ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
No, igual que a l’escola, es impossible que no aparegui una intenció ideològica del mateix programador o la corporació que crea el producte.
- Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
L’escola ha de mirar fora de les seves parets. Avui dia no podem concebre una educació sense pensar amb les TIC en tot moment, es la realitat actual i sempre abans, durant i després de les actvitats d’ensenyança les hem de contemplar per poder anar fent competents als nostres alumnes a la realitat social que els ha tocat viure.
- ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
Avui dia passen més avenços tecnològics a qualsevol àmbit en set anys que en tot el segle XIX, sense cap classe de dubte, la raó és l’augment exponencial d’estudiosos de cada matèria que ho han fet possible.
- Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa
La potenciació a la màxima expressió dels processos d’aprenentatge dels discents.
- Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement.
Transmissió de coneixements: L’aigua bull a 100 ºC
Construcció de coneixements: Posarem aigua al foc i amb un termòmetre i mirarem a quina temperatura bull.
- Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
El nostre context determinarà la manera com nosaltres ens mourem a la vida i com desenvoluparem el nostres aprenentatges, va en relació amb la teoria del nínxol ecològic.
Quan de pics hem sentit dir, es veu que ha viatjat molt, per què té molta mundologia.
- ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
El primer trimestre ja vaig adaptar coses però no ha estat fins que he començat aquesta assignatura que no he vist totes les possibilitats que hi ha.
- Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?
Som un autèntic emigrant digital, però m’agrada provar coses però en costa bastant agafar el ritme.
Crec que ja mai seré un natiu digital.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada